Aint talking some shit here..

Tuesday, September 12, 2006

autojuttu, sest ilma autota ei saa siin maal

No mul on jälle uus rendiauto, kuna lennujaamast võetud masinaid on pikka aega kallim pidada mingite siinsete spetsiifiliste maksuvärkide tõttu, siis tuli siin Boca Raton’is uus masin võtta. Sedakorda siis 2005-nda aasta Hyundai Sonata 3.3V6 aut. Mul oli väga hea meel, et selle käru sain, polnud Sonatat kogenud varem. Ja ootused olid mul kõrged, kuna seni proovitud Hyundai väikeauto Getz (Islandil 2 päeva) ja isa linnamaasturist ametiauto Santa Fe (2006) on jätnud väga hea mulje kasutusõbralikkuse ja kvaliteedi poolest.
Mazda6-st ümber istudes oli kohe tunda, et käigukasti lülitused käivad aeglasemalt, pidurid on tuimemad, mootorimüra veidi suurem. Teemüra oli märgatavalt vähem kuulda. Oli tunda, et autol on madalatel pööretel võimsust rohkem, kuid kiirust küll Mazdast rohkem polnud. Kui Mazdat iseloomustas väga hea pidamine paigaltstardi puhul, siis Sonataga vastupidi. Vaatamata raskele V6-le vedava silla kohal oli veojõu rakendamisega tõsiseid tegemisi. (Rehvid olid samad Michelinid mõlemal autol).
Niiske ilmaga olid külgaaknad pidevalt märjad ja udused, kuiva ilmaga rooliratas kiiksub armsasti. Katuse luugi sisemine kate liigub veidi liiga kergesti – hoogsamal paigaltstardil avaneb too ise nii 10 cm võrra.

Foto NAGI's: Sonata V6

Ameerikamaal ei panda kunagi auto tehnilistesse andmetesse kirja tema kiiruslikke omadusi. Kuna sama mootoriga Sonatat müüakse ka Euroopas, siis eesti maaletooja Topauto kodulehe andmetel peaks 0-100kmh tulema ideaalsete tingimuste korral 7.7 sek (ja seejärel on veel toonitatud et reaalses elus pruugi see nii nobe üldse olla). Ja hea et toonitavad. Ma huvipärast tegin paar mõõtmist käepäraste vahenditega (stopper ja GPS) ning need kinnitasid mu sisetunnet. Alla 9 sek.-i küll ei saa.
Mulle meeldib nende autotootjate lähenemine rohkem, kes tehnoandmetesse panevad täislastis masinaga saavutatud tulemused. Siis on positiivne üllatus tegelikkuses : )
Ausalt öelda on Sonata mulle väike pettumus, Tehnikamaailma talvetesti võitjalt oleks lootnud veidi enamat. Aga kes teab, kuna Euroopa jaoks mõeldud Sonatad ei tule Alabama osariigi tehasest, siis äkki need on parema koostöökvaliteediga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home