Aint talking some shit here..

Tuesday, March 28, 2017

Storlirennet 2017




Et tabada 2 kärbest ühe hoobiga, oli päev peale Årefjällsloppetit kavas Norra poolel Storlinrennet vabatehnikas. Selle start oleks pidanud küll olema Rootsi poolel, kuid mägedesse prognoositud tormituulte tõttu anti laupäeval teada, et kasutatakse mõnevõrra lühemat alternatiivrada veidi madalamal, ehk siis start viidi üle samasse kohta kus muidu on finiš, Meråkeri lähedal Grova suusastaadionil. Storlinrennet on eelkõige piirkonna suusaharrastajate hooaja nii öelda lõpupidu, valdavalt kohalik ja Trondheimi piirkonna rahvas, palju osalejaid igast soost ja vanusegrupist. Me Indrekuga olime ainsad registreerunud mitteskandinaavlased, protokollis oli küll paar GER ja ECU esindaja, kuid need olid tegelikult kohalikud elanikud.

Pühapäeva hommikul Norra poole sõites oli ligi 5 kraadi sooja ja kõva tuulega peksis peent vihma sadada. Norra jõudes, Meråkeris juba täiesti põllud haljendasid. ~7 km kaugusele ja tüki maad kõrgemal asuvasse Grova suusakeskusesse viisid linnakese spordihalli juurest bussid, kuna suusastaadioni juures oli parkimisruum limiteeritud. Üleval oli lund palju, kuid sulaveed olid ka korralikult lahti. Vahetult enne starti tuli päike välja ja ilmus vikerkaar!
 
Lühem alternatiivrada oli üks 24km ring, kolme joogipunktiga. Positsiooni stardikoridoris võis valida iga üks oma tunde ja prognoositava lõpuaja järgi. Alguses kihutati hooga minema, minul oli raskusi enda käima saamisega, tõusud olid pehmed ja suusk oli tõusudel kinni. Tugevamat tõukamisel kippusid kepid sügavale vajuma. Õnneks tuli 6km minu jaoks õigel ajal joogipunkt, pidasin 2 minti pausi, sättisin saapad lõdvemalt jalga ja puhastasin prillid veest. Päike oli nüüd väga ere, aga hooti sadas ikka vihma. Õigemini kõva tuulega tuiskas. Peale joogipausi oli rada nüüd kõrgemal, rajapõhi tugevam ja mul läks olemine palju paremaks. Suusk lippas ka nüüd päris hästi. Püüdsin vist küll kõik minust pausi ajal möödunud suusatajad lõpuks kinni.

Rada oli huvitav, palju tehnilisi kurvilisi laskumisi. Tehnilisust lisa ka sooja ilma kohta väga hea libisemine, ette jäävad ettevaatlikumad laskujad ja kohati teiste poolt vaalu pidurdatud lumepudru kurvides. Olid ka mõned risti rada läbivad kuni 30cm laiused kraavid millega juhiti mägedes tulevat sulavett. Neist tuli üle hüpata. Muidu oli rada mõnusalt lai, igal pool sai kaks uisustiilis sõitjad vabalt kõrvu liikuda. Mina veetsin lõpuks rajal 1h ja 36 minutit. Võitja P. Northug sai 59 minutiga hakkama. Naiste parimad olid Rootsi tippsuusatajad. Finišis pakuti kuuma lihapihviga burksi ja sooja mustikakiselli. Seejärel viisid bussid rahva uuesti alla Merakeri keskusesse kus spordihoones oli pesemine, koogikohvik ja autasustamine. Nüüd sadas väljas jälle lausvihma. Poole viie paiku asusime tagasiteele Trondheimi lennuvälja suunas. Maanteeäärne mägijõgi kohati lausa mässas suurest sulaveetulvast, ülevalt kaljudelt langesid mitmed kosed. Kuna aega oli, siis põikasime maanteelt tunnikeseks kõrvale üht oruserva ja jõe äärt pidi üles mäkke minevale kruusateele, kuna seal pidi mingi vaatamisväärsus olema. Tee oli väga pehmeks muutunud, kohati raskesti läbitav isegi nelikveolisele. Vaatamisväärsusteks olidki arvatavasti kosed.

Nüüd siis traditsiooniliseks saanud rendiauto arvustus :) Bronnitud oli mul seekord nelikveoline Octavia, mille muidu krõbeda hinnaga 4x4 versiooni pakuti mitu kuud tagasi bronni tehes ülisoodsa hinnaga. Kuid Europcar andis hoopis BMW X3 2.0 xD ja sellega tuli leppida. Kriitika poole pealt,  140kW tundus olevat veidi kohitsetud olemisega, tunde järgi oleks arvanud, et aiste vahel on selle mootori nõrgem versioon. Rool oli ülevõimendatult kerge ja seetõttu maanteel, eriti tuulistel lõikudel vajas suund pidevat korrigeerimist.. Hakkapelitta R2 SUV lamellrehvid jätsid kehvapoolse mulje libedatel lõikudel, ka sõrmega katsudes tundus rehvimustriosa suht jäik olema. Muidu oli istumisasend mugav, suur suusakott 7 paari suuskade ja 4 paari keppidega mahtus ära küll, ja keskmine küttekulu oli meie läbitud ~ligi 500km kohta igati mõistlik 6.7 liitrit sajale näidiku järgi (reaalselt ~7). Lõpuks tegime masina korralikult mudaseks :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home